Samarbete eller inte

Att Vänsterpartiet ska samarbeta med Socialdemokraterna och Miljöpartiet är klart på riksnivå, men att detta samarbete skulle ske i Åtvidaberg är det ingen som tror på. Under förra mandatperioden valde Socialdemokraterna att överlåta makten till sina ärkefiender Moderaterna. Detta har visat sig i en tydlig Moderat politik där man säljer ut våra gemensamma tillgångar och där privatisering är ett mål. Att socialdemokraterna i Åtvidaberg ställer upp på att våra skattepengar ska gå till privata vinster är inget som vi kan ställa upp på.

Vänsterpartier i Åtvidaberg verkar för en sund kommunal ekonomi men utan privata vinstintressen. Medborgarna bästa ska gå före det privata vinstintresset.

Som medborgare i Åtvidaberg kanske man undrar vilka Vänsterpartiet kan tänka sig att samarbeta med? På detta kan man nog svara att det är de flesta partierna så länga man inte sätter annat än medborgarnas intresse i första rummet. Ett starkt Vänsterparti i Åtvidaberg är bästa garanten för en bra skola med många lärare och bra miljö, en omsorg som sätter vårdtagaren i centrum, en klimatpolitik där Åtvidaberg är ett föredöme.

Åtvidaberg är en kommun med stora möjligheter, låt oss kämpa för att medborgarnas är vinnarna och inte de privata vinsterna.