Industribyggen

Efter den hastiga affären med bostadsbolaget återstår bara att sälja industribyggen.

Vänsterpartiet i Åtvidaberg var helt emot att man sålde det kommunala bostadsbolaget. När väl affären var genomförd kom så regerigens utredare och föreslog marknadshyror. Men när det gäller frågan om industribyggen så är vänsterpartiet lite mer tveksamt. Vi är inte emot en försäljning i sig då vi anser att frågan om industilokaler kan ligga på privata aktörer. Dock skall kommunen ha ett visst inflyttande för att kunna tillgodose att det finns möjligheter för företag att etablera sig på orten.

Det som är till salu är hela bolaget med samtliga industrifastigheter. När man försökte sälja första gången blev buden för låga och man valde att inte sälja. Nu är det nya aktörer som visat intresse. Från majoriteten säger man att det skall vara en seriös aktör som lägger ett godtagbart bud. Vad seriös och godtagbart bud innebär återstår att se. Vänsterpartiet kom inte att sitta still i båten utan fortsätta ställa krav på insyn i affärerna.