2,5-3 miljoner till ÅFF

Vänsterpartiet i Åtvidaberg säger nej till att ge ÅFF ytterligare 2,5 – 3 miljoner kronor. En förening som inte kan sköta sin ekonomi ska få pengar, en kommunal chef som inte kan hålla budget skall få sparken.
Signalerna till medborgarna i Åtvidaberg är tydliga, alla skall spara förutom några, bland dem hittar man kommunalråd, politiker och ÅFF. Vänsterpartiet ställer sig mycket frågande till att allt måste säljas och alla måste spara, till och med de som jobbat 25 år i kommunen förlorar sina välförtjänta gåvor medan det finns hur mycket pengar som helst till fotbollsklubben. Socialdemokraternas fina vallöften om att "alla skall med" gäller tydligen inte i Åtvidaberg.

ÅFF har inte på många år kunnat få ordning på sin ekonomi. Man måste fråga sig om det beror på att man alltid har kunnat gå till kommunen för att få extra bidrag. Vänsterpartiet anser att god ekonomisk hushållning även skall gälla fotbollsklubben. Att kommunen skall ge sig in i ett osäkert affärsprojekt som kallas Arenabolaget är helt oansvarigt.