Höjda arvoden ger kompetens

Socialdemokraterna går tydligen i Moderaternas ledband. De satsar hårt på att höja sina egna arvoden och för att rättfärdiga detta så hänvisar man till andra kommuner, gärna då de som är tio gånger större.

Det är märkligt att Socialdemokrater nu helt plötsligt anser att det är så viktigt med höjda arvoden, kanske beror det på att de själva är vid makten? Det är ju allmänt känt att ju mer pengar man tjänar ju mer kompetent blir man, fast bara om man är makthavare eller VD.

En arbetare som får mer betalt blir genast lat och egofixerad, dessutom är han ett hot mot samhällsekonomin. Fast då dessa sossar nu får höjda arvoden samtidigt som alla andra ska spara kan man undra om det nu skall bli en ren moderat politik. Sossarna har inte kommit med någon annan politik än en odemokratisk organisation och höjda arvoden för sina egna, men vad vill de göra åt skolan, barnomsorgen, kulturen, äldreomsorgen m.m.???

Ja just det, gratis bussen ska ju inte få vara gratis längre och alla kommunala taxor ska ju höjas. Tänk vilken kompetens de fick med höjda arvoden, de blev så kompetenta att de blev moderater.

Ja tänk så det kan bli!