På fredag smäller det….

Många förhandlingar har oppositionen haft för att finna det bästa upplägget för en valteknisk samverkan. Naturligtvis var det ett givande och tagande men efter det sista mötet kändes det som om vi tagit ett stort kliv mot någon form av bra överenskommelse.

Det svåra är ju trots allt att få in alla partierna i Kommunstyrelsen (KS), då den nya organisationen kräver att man sitter i KS för att få vara med i många av de viktiga nämnderna. Detta upplägg är ju en konstruktion som Socialdemokraterna och Moderaterna använder för att stänga ute så många andra partier som möjligt. Det är hemskt att demokratiska partier skapar odemokratiska organisationer, men vad kan man förvänta sig av dessa pamp partier. Dock kommer vänsterpartiet att ta strid och kämpa för alla medborgares bästa i Åtvidaberg. Vår förhoppning är att de andra oppositionspartierna vill vara med i detta arbete och framförallt se politiken som det viktigaste och lägga personstriderna åt sidan då en samlad opposition behövs.

Enligt de uppgifter jag har så kommer det verkliga avgörandet att ske på Fredag då skall allt vara klart och beslut tas.