Var tog alla moderater vägen?

Innan valet var de överallt. De där moderaterna, eller rättare sagt de nya moderaterna. De som skulle rädda landet, all arbetslöshet skulle bort och alla skulle få massor av pengar i plånboken. Men var är dom nu, säg mig var tog de vägen?

Var man än träffar människor idag, i utbildning, i affären, på torget eller hos bilreparatören, så är det ingen som känns vid dessa moderater. Ingen har röstat på dem och ingen vill ha dem vid makten. Konstigt, men när verkligheten hinner ifatt och de nya moderaternas verkliga ansikte visas så skrämmer det folk. Inte nog med att alla är besvikna på dem, de har visat sig vara värre än de gamla moderaterna. Dessutom har Fredrik (statsminister) visat sig vara fullständigt oförmögen att skapa en handlinskraftig regering. De som skulle vara så eniga och styra Sverige i fyra år kan ju inte hålla enigheten i tio dagar. Medan de moderata ministrarna avgår skyller de forna allianskamraterna på Fredrik, "de är ju hans ministrar", uttalar sig Maud. Men vad f*n det är ju er regering då kan man väl inte skylla på varandra. Eller sitter inte Maud i denna regering, hon kanske har en egen regering någonstans. Jag blir riktig orolig inför denna allians. Vi får hoppas att Fredrik inser att det inte fungera och utlyser nyval omgående så att folket kan rätta till detta gigantiska misstag och förpassa moderaterna till historiens glömska