Moderaterna backar igen

Ännu en gång backar Moderaterna från sin egen politik, det börjar bli svårt att veta vilka moderater man skall lyssna på, de nya eller de ännu nyare eller de nyaste.
När det gäller de nya moderaterna i Åtvidaberg säger de sig driva en annan politik än den som de senaste moderaterna driver på riksnivå. Det är väl inte så konstigt isig då riks politiken skulle vara förödande för Åtvidabergs kommunala ekonomi. Men nu verkar det som om Moderaterna på riksnivå har lyssnat på moderaterna i Åtvidaberg då de drar tillbaka sitt förslag att ha avgifter på biblioteket. Vi inom Vänsterpartiet välkomnar detta beslut men undrar lite stillsamt varför moderaterna inte lyssnade på oss från början. Vi kan dessutom tipsa både gamla och nya moderater om att vår politik går bra att kopiera på flera områden, vi skulle rekomendera att speciellt fundera på att stärka arbetsrätten, höja taket i a-kassan, samt stärka den offentliga sektorn. Det skulle bli väldigt bra ifall moderatenar stödde vårt förslag på 200 000 nya jobb i offentlig sektor.