Moderaterna stjäl Vänsterpolitik

I moderaterna valprogram som har delats ut till hushållen i Åtvidaberg går de ut och föreslår en tillfällig skattehöjning för att klara ekonomin. Detta förslag är taget ifrån Vänsterpartiet som föreslog detta vid senaste budget förhandlingen, men då var det kalla handen.
Det är anmärkningsvärt att moderaterna inte kan hålla ihop sin politik, de går ut med enorma skattesänkningar för de rika och föreslår samtidigt att vi i Åtvidaberg skall höja skatten. Men det kanske är det som är det ”nya moderaterna”, att ge med ena handen och ta med den andre. Men det finns ännu mer konstigheter i moderaternas förlag, de vill sälja de kommunala bolagen. Med tanke på hur dåligt de sköte försäljningen av Stallet är det förvånade att de tror att någon skulle gå på detta en gång till. De säger inte ens att kommunen skulle tjäna något på det. Troligen är det väl någon släkting eller kompis som skall få köpa billigt och leva gott på oss skattebetalare. Det roligaste är att de vi ha bättre ordning och reda i det politiska ledarskapet, det vill vi med och undrar stillsamt varför moderaterna då ställer upp till val, de har ju med all önskvärd tydligthet visat att de inte har något politiskt ledarskap alls