Mer cirkus Åtvidaberg

De forna brödena i alliansen ägnar all kraft åt att förgöra sig själva. Men till vilket syfte, de kommer förhoppningsvis att vara förpassade till historien efter det kommande valet.
Minoritetsalliansen med kopparpartiet, centern och några fler partiet har slängt ut Moderaten Sverre Moum ur arbetsutskottet i Barn och Utbildningsnämden. Detta gör de fast de vet att det inte är möjligt att slänga ut någon mot dennes vilja. Nu kan man tänka sig att det handlar om politik men det är helt fel. Det handlar om bittra gamla gubbar som totalt förlorat all sans och vett. Som Åtvidabergare får man skämmas över de okunniga och käbblande såkallade politiker. Det är inte roligt att läsa om deras beteende i tidningen och svara på frågor från kommunpolitiker i andra kommuner. Jag hoppas verkligen att väljarna kommer ihåg detta vid nästa val och ser till att de inte får förnyat förtroende. Åtvidaberg behöver politiker som vågar ta ansvar för den kommunala politiken och inte håller på och käbblar för att dölja sin oförmåga.