Sjuka skillnader!

Om du skulle kräva en löneökning på 33% skulle du troligen få sparken. I vilket fall som helst skulle det bli en lång utläggning från arbetsgivaren om hur viktigt det är att du tar ditt samhällansvar. Vad tror du skulle hända med Sverige om arbetarna fick sådana löneökningar???
Man kan du fråga sig varför direktörerna i de 100 största företagen får en sådan löneökning. Svaret på den frågan är girighet, inte vanlig girighet, utan sjuklig, absurd, vansinnig och idiotiskt girighet. I kronor var löneökningen för direktörerna 1 500 000 kronor per person. Nu är genomsnittslönen bara 6,2 miljoner kronor. Nu får det vara slut på detta vansinne. Det skall vara löneskillnader, men det finns inget som kan försvara dessa skillnader. Att vara direktör är säkert ett krävande arbete men det mesta av framgångarna för svenska företag är inte pågrund av direktörernas arbete, utan det handlar till 95% om hur världsmarknaden ser ut. Det är i alla fall det direktörerna skyller på när det går dåligt. Om vi arbetare skall ta samhällsansvar så kan vi minst kräva det samma av direktörer och andra snuskigt rika personer.